zaterdag 27 december 2014

Dag 4

Vanochtend beide rond 6 uur wakker. Gisteravond hadden we al besloten om niet naar Death Valley te gaan, die trip duurt ongeveer 6-8 uur en we zijn best moe. Het wordt Valley of Fire. Hier zijn we vorig jaar ook geweest, maar toen was het 39 graden en hebben we weinig rond kunnen lopen. 

Vandaag wisselen we ook van hotel, dus inpakken en uitchecken maar. De komende 3 nachten zitten we bijna gratis in de Monte Carlo. Tijdens het inpakken bleek een fles water open te zijn gegaan in mijn schoudertas. Alles zeik en zeiknat. Hopelijk is het leer niet aangetast als hij weer droog is, maar vrees het ergste. Het groene leer gaf meteen flink af.

Nadat we MGM verlaten hadden zijn we naar een Wholefoods. Het is een soort organische/biologische supermarkt. Aardig aan de prijs, maar ze hebben erg lekkere versproducten had ik me laten vertellen. We halen burrito's om te lunchen straks in Valley of Fire (VoF). 

VoF is ongeveer 1,5 uur rijden vanaf de Strip, voornamelijk via een saaie snelweg. Maar de laatste 11 mile gaan over een binnenweg die alvast een kleine sneakpreview geeft over wat je te wachten staat. VoF is een kleine statepark, maar zo ontzettend mooi. We hebben de scenic route helemaal uitgereden en zijn gestopt bij White Domes om de wandeling te doen die we vorig jaar moesten overslaan. Was niet te doen vanwege de hitte, er stonden zelfs waarschuwingsborden bij het begin om deze trail niet te lopen in deze omstandigheden. Nu is het ongeveer 5-8 graden met weinig wind en een felle zon. Heerlijk wandelweer dus. 


We hadden geen echte wandelschoenen aan, maar het klauteren aan het begin was toch te doen zo. De wandeling duurt ongeveer 45 minuten, maar wij deden er langer over omdat ik helemaal los ging met mijn camera. VoF bestaat uit rotsformaties met de meest vreemde vormen en allerlei kleuren, lijkt wel een buitenaards lamdschap. Dit park is dan ook gebruikt als decor voor diverse SF films, o.a. Startrek Generations. 

Terug zijn we via een langere maar mooiere route gereden langs Lake Mead. Buiten de zomer kom je hier amper auto's tegen. We genieten echt van de ruimte en stilte om ons heen.

Terug in Vegas konden we al inchecken in het hotel. We kregen een kamer met king bed op de 4e verdieping, precies boven een hele batterij ventilatoren die een continue hard dreunend geluid maken. Geen goede plek voor iemand met chronische migraine. Dus Cyriel naar beneden om een andere kamer te vragen. Dat lukte, maar ze hadden alleen nog een kamer met 2 queen bedden, dus dat wordt of lekker knus liggen of lekker ruim apart slapen ;). Deze kamer zit op de 20ste verdieping en kijkt uit op snelweg, de bergen en de rollercoaster van New York New York. Om de zoveel minuten hoor je overdag een hoop gegil vanuit die hoek komen. 

Uizicht 1e en 2e kamer.


Uitzicht MGM, rechts zie je DJ Tiësto die ons steeds begluurde.


In de nieuwe kamer aangekomen kwam ik erachter dat mijn jas nog in de andere kamer hing, waar we niet meer in konden. Zit me niet mee vandaag. De hele vakantie raak ik al dingen kwijt of denk ik ze kwijt te zijn met de nodige paniekmomenten als gevolg. Mijn portemonnee bij aankomst, later mijn tas die gewoon achter de tv bleek te staan, mijn mobiel die ineens foetsie was in VoF en gewoon in ander vakje dan normaal zat. En nu mijn jas. Bleek heel gedoe om deze weer terug te krijgen, kwam uiteindelijk zelfs met iemand van security, maar het is gelukt. 

Inmiddels hadden we allebei serieuze honger en zijn we Mexicaans gaan eten in Diablo's in het hotel. Erg lekker gegeten, maar zoals altijd te veel. 


Cyriel had nog $50 freeplay in dit hotel. Hij had geluk, uiteindelijk $80 winst. In totaal hebben we nu $130 binnen gehaald door alle freeplay. Zelf ook nog kleine winst gemaakt. Meteen incasseren, anders maak je het zo weer op. Die fout heb ik eerder deze week al een keer gemaakt.

Op de kamer merk je dat dit hotel echt een klasse minder is dan MGM. Alles is gedateerd en beschadigd en de kamers zijn enorm gehorig. Geen wifi op de kamers. Gelukkig heb ik kleine buitenlandbundel om ontwenningsverschijnselen tegen te gaan. Maar het is zo goed als gratis, dus mogen niet klagen. Nou ja, een klein beetje dan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten